شما اینجا هستید

موسیقی فیلم » موسیقی فیلم Phantom Thread (رشته‌ی خیال) اثر جانی گرین‌وود

به گزارش دنیای موسیقی- سعیده کتیرایی، جانی گرین‌ وود را طرفداران موسیقی راک هم می‌شناسند. او از نوازندگان گروه مشهور ردیوهد است که به همراه تام یورک اعضای کلیدی گروه هستند. موسیقی‌های متن درخشانی که گرین‌ وود پیش از این برای فیلم‌های پل توماس اندرسون ساخته بود، به شدت وابسته به خود فیلم بودند و شبیه افکار تاریکی به نظر می‌رسیدند که فیلمساز در فیلم‌هایش روایت می‌کرد.

اگر فرض را بر این بگذاریم که موسیقی متن گرین‌وود برای فیلم «رشته‌ی خیال» زیباترین کاری است که او برای سینما ساخته به این دلیل است که موسیقی متن این فیلم حتی بیشتر از «فساد ذاتی»، «خون به پا خواهد شد» و «مرشد» در فیلم حل شده است.

موسیقی گرین‌وود در این فیلم شبیه همان لباس‌های شیک و سطح بالایی است که وودکاک تن مشتریانش می‌کند. فیلم داستان وودکاک مرد خیاط و طراحی است که برای محافل اشرافی لباس طراحی می‌کند و البته رابطه‌ی خوبی با زنان ندارد و از ازدواج هم فراری است. روزی در یک رستوران با پیشخدمتی آشنا می‌شود که از او به عنوان مدل لباس‌هایش استفاده می‌کند. رابطه‌ی عاشقانه‌ای بین زن و وودکاک پیش می‌آید. رابطه‌ای که رگه‌هایی از سادومازوخیسم عاشقانه در آن یافت می‌شود.

گرین‌ وود موفق شده در قطعاتی که برای فیلم ساخته آن رومانس نهفته در روایت پل توماس اندرسون را بازتاب دهد.  جانی گرین‌وود برای ساخت موسیقی این فیلم نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

دنیای موسیقی | آخرین خبرها از دنیای موسیقی