شما اینجا هستید

معرفی کتاب » کتاب «مکتب سوزوکی» با ترجمه گیتی خسروی منتشر شد
گروه : معرفی کتاب

به گزارش دنیای موسیقی، کتاب «مکتب سوزوکی»، زندگی‌نامه شینیچی سوزوکی (۱۸۹۸-۱۹۹۸) نوازنده و معلم ویولن در ژاپن است که روش نوینی برای آموزش موسیقی پایه‌ریزی کرد. در این روش پایه‌های یادگیری با زبان مادری همسان است.
بهاء الدین خرمشاهی و محمدرضا درویشی برای این کتاب یادداشت‌هایی نگاشته‌اند که در مقدمه و پشت جلد به چاپ رسیده است.
خسروی در بخشی از مقدمه این کتاب نوشته است: «کتابخانه ها همیشه گردشگاه و محل قدم زدن هایم بوده اند. یکی از آن روزها که در حال قدم زدن در کتابخانه بزرگ و اصلی شهر بودم همینطور که کتابها را از نظر می گذراندم به انتهای راهرو کتابخانه بخش موسیقی که رسیدم در کمدی انباشته از کتاب، کتابی نازک، بی سر و صدا و بدون ادعا به طوری کج تکیه داده بود که هرگز این تصویر، ذهن مرا ترک نکرده است و جلوتر رفتم و مطمئن شدم که بر روی آن اسم سوزوکی نقش بسته است.
آن را برداشتم و ورق زدم و صفحه به صفحه پیش رفتم تا در نهایت کتاب را با خود آوردم. بعد از شش هفته باید آن را پس می دادم اما دوباره تمدید کردم و بعد از دوازده هفته بالاخره به این نتیجه رسیدم که این کتاب را باید تهیه کنم.
به این گونه این کتاب را در گوشه ای از کتابخانه شهر که گوشه عزلت گزیده بود را تهیه کرده و در کتابخانه منزل ما جایی دائمی یافت. پس از چندی شروع بi ترجمه این کتاب کردم. این ترجمه سال های بسیاری در گوشه ای زانوی غم و انتظار اختیار کرده بود و به خاموشی نشسته بود اما درونی پر غوغا داشت.»
کتاب «مکتب سوزوکی» با ترجمه گیتی خسروی با ۱۱۶ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۷۵ هزار تومان عرضه شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

دنیای موسیقی | آخرین خبرها از دنیای موسیقی