شما اینجا هستید

اخبار » آلبوم آوای دوست مجموعه کامل ردیف موسیقی ایرانی به روایت ویولن یعقوب انوش منتشر می‌شود
گروه : اخبار , پیشخوان

به گزارش دنیای موسیقی، آلبوم موسیقی «آوای دوست» مجموعه کامل ردیف موسیقی اصیل ایرانی به روایت «‌یعقوب انوش» در هفت دستگاه با ساز ویولن است که به تهیه‌کنندگی «کوروش انوش» ـ خواننده ایرانی ارکستر ملی سوئیس ـ پس از دو سال، ضبط، میکس و مسترینگ توسط «ایمان حجت» در استودیو «راگا» در تهران، آماده شده است.

این آلبوم با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌زودی توسط نشر و پخش «جوان» در سراسر کشور منتشر ‌می‌شود.

در این اثر موسیقایی که «‌یعقوب انوش» طی ۵۰ سال تحقیق موسیقایی و نوازندگی ویولن، آن را در دو سال مداوم در استودیو «راگا» خلق کرده است، «کوروش انوش» به‌عنوان تهیه‌کننده، نشر و پخش «جوان» ناشر اثر، «محمد انوش» نوازنده تنبک، «محبوبه تفضلی» گوینده، «رخساره اخوت» عکاس، «بهزاد حاجی بیک‌لو» گرافیک حضور دارند.

از نکات قابل توجه در این آلبوم، شنیدن صدای زنده‌یاد «بهمن بوستان» پژوهشگر موسیقی ایرانی و ادبیات فارسی؛ در ابتدای سی.دی اول است که چند بیت شعر را در ستایش موسیقی قرائت می‌کند.

«کامران کوهستانی» کارشناس و پژوهشگر موسیقی در یادداشتی که در دفترچه آلبوم موسیقی «آوای دوست» به رشته تحریر در آورده، نوشته است: «‌یعقوب انوش در روز سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۲۵ در تهران به دنیا آمد و در ۱۷ سالگی نواختن ساز ویولن را به‌صورت تجربی نزد خود آغاز کرد و بعدها این فرصت را مغتنم دانست تا از محضر بزرگانی همچون؛ استاد «حبیب‌الله بدیعی» و مهندس «همایون خرم» به شکل حضوری و غیرحضوری کسب فیض نماید و در شیوه نوازندگی و خلق آثارشان، بیشتر کنکاش و پژوهش داشته باشد.

«‌یعقوب انوش» تحصیلات خود را در مدارس قائم مقام و دبیرستان «منیریه» و «کارون» به اتمام رسانید. بعد از استخدام در خانواده بزرگ بانک ملی ایران، همزمان با طی دوره‌های تخصصی امور بانکی به حلقه درس و مشق استاد «غلامحسین امیرخانی» در آمد تا بتواند هنر نستعلیق را به کمال برساند. ارادت و عشق در ایشان چنان بود که در دوره ممتاز انجمن خوشنویسان، رتبه برگزیده را حائز شده و طی چند مرتبه، در جشنواره و مسابقات دهه پنجاه؛ قابلیت ویژه خود را به جامعه فرهنگ و هنر ایران نمایاند. شوق و دلدادگی وافر به ساز منحصر به فرد ویلن و ریاضت و تمرین بی‌شمار، در طی سالیان از آقای انوش، نوازنده چیره‌دستی ساخته است.»

آلبوم موسیقی «آوای دوست» مجموعه کامل ردیف موسیقی اصیل ایرانی در شش لوح فشرده (سی.دی) را در بر می‌گیرد، که سی.دی اول به دستگاه ماهور، سی.دی دوم به دستگاه همایون و اصفهان، سی.دی سوم به بیات ترک و دشتی، سی.دی چهارم به دستگاه چهار گاه و سه گاه، سی.دی پنجم به دستگاه شور، ابوعطا و افشاری و همچنین سی.دی ششم به دستگاه نوا و راست پنجگاه اختصاص دارد که «‌یعقوب انوش» آنها را با ساز ویولن نواخته است.

منبع ایسنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

دنیای موسیقی | آخرین خبرها از دنیای موسیقی