شما اینجا هستید

معرفی کتاب » کتاب تئوری موسیقی؛ پیرامون ریتم و وزن منتشر شد
گروه : معرفی کتاب

به گزارش دنیای موسیقی، مهدی مساح بیدگلی( نوازنده و عضو هیئت مدیره کانون مدرسان خانه) در پیشگفتار این کتاب آورده است: «یادگیری تئوری موسیقی باعث افزایش افق دید هنرجو و نوازنده در موسیقی شده و افراد قادر به آنالیز قطعات جدید و پیچیده از طریق توسعه توانایی خواندن نت ها و ایجاد پلی بین مغز و انگشتان خود، خواهند بود.

مطالعات جامع و تجاربی که در طی سال های متوالی چه به صورت انفرادی و خودآموز و چه به صورت آکادمیک نزد اساتید مختلف بدست آورده ام، سرآغازی در جهت بنای نگارش این کتاب بر پایه آموزش تئوری موسیقی از طریق روش ریاضی گونه و توجه به مباحث وزن خوانی بخصوص «ضرب» به شیوه های ساده تر از طریق نمایش فیگورهای ریتمیک و با استفاده از تصاویر شد.

از این رو این کتاب، نه فقط برای هنرجویان مبتدی و  پیشرفته، بلکه برای افراد علاقه مند و تازه وارد به عرصه موسیقی نیز مورد استفاده است.»

همچنین علی اکبر شکارچی(نوازنده و مدرس پیشکسوت کمانچه) مقدمه ای برای این کتاب نوشته است. در بخشی از مقدمه کتاب نیز آمده است: «این کتاب تلاشی است خلاق برای   بهره بردن از دانش موسیقی جهان غرب که مولف با معرفی فیگورهای ریتمیک و… سعی بر آن داشته تا هنرجویان به راحتی و عمیقا به فهم و منطق ریاضی حاکم بر وزن و ریتم در تئوری موسیقی دست پیدا کنند.

بی تردید توانایی ریتمیک، توانایی اجراي ملودیک موسیقی را افزون خواهد نمود و به تدریج متوجه خواهید شد از شمارش ضرب ها و حساب و کتاب کردن فیگورهاي ریتمیک و حتی پازدن، رها شده و ریتم و ملودي در دستان و حافظه شما در خدمت بیان اندیشه اي که در خیال دارید، قرار می گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

دنیای موسیقی | آخرین خبرها از دنیای موسیقی