شما اینجا هستید

سایر » «آق فیلوی پُف فیلی» پلی میان دنیای واقعی و ذهن رویاپرداز کودکان
گروه : سایر

به گزارش اشراف: کتاب «آق فیلوی پُف‌فیلی » به قلم محمدرضا شمس و با تصویرگری سمانه رهبرنیا کتابی است با داستانی جادویی، رنگارنگ و شخصیت‌پردازی خلاق که می‌تواند پلی باشد از واقعیت دنیا با زبان و جهان حیوانات تا ذهن رویاپرداز کودکان را برای آموزش، پرورش و تقویت مهارت ها آماده کند.

این داستان با استفاده از جان‌بخشی و داستان‌پردازی درباره حیوانات، فضاسازی و استفاده از عناصر طبیعی داستانی پندآموز برای رده سنی «ب» روایت می‌کند؛ داستانی که با الهام‌گرفتن از دنیای واقعی و خیال‌پردازی‌های خلاقانه کودکان روحیه دوستی و ارتباط مؤثر با دیگران را بیان می‌کند.

یکی از جالب‌ترین بخش های این کتاب، بخشی است که آق‌فیلوی پُف‌فیلی دوره گرد، دستگاه پُف‌فیل‌سازش را پشت دوچرخه بست و راه افتاد. به قسمت بازیِ بچه‌ها رفت؛ از توی خورجین، کلاه و پیشبندش را برداشت؛کلاه را روی سرش گذاشت و پیشبند را به کمرش بست و رفت پشت دستگاه پُف‌فیل؛ ولی مامورهای پارک فریاد کشیدند و به او اخطار دادند تا آنجا نایستد و برود اما آق‌فیلوی پف‌فیلی برای فرار از تنهایی و پیدا کردن دوست حتی به زیر دریا می‌رود و برای ماهی‌ها و لاکپشت‌ها و عروس دریایی‌ها قیف‌های پف‌فیل درست می‌کند و به آنها می‌دهد، تا با آنها دوست بشود. آق فیلو برای پیدا کردن دوست هرکاری میکنند اما مامورهای پارک او را از زیر دریا هم بیرون می‌کشند به او اجازه نمی‌دهند تا با دیگران معاشرت کند.

این داستان نه تنها نا امیدی را نکوهش می‌کندد بلکه دوستی و تقویت اعتماد بنفس و قدرت حل مسئله را به کودکان می‌آموزد. علاوه بر این داستان درباره تقویت روحیه دوستی و همکاری را بین کودکان رواج می‌دهد که در کنار هم قرار گرفتن این کاربردها برای کودکان و والدین ارزش بسیار زیادی دارد.

در این کتاب به مفاهیمی نو برای کودکان از جمله؛ آشنایی با دست فروشان دوره گرد، همکاری و دوستی، آشنایی با حیوانات، مهربانی، دوست‌یابی، آینده‌نگری و… پرداخته می‌شود؛ داستان می تواند در پرورش حس زیبایی شناسی کودک اثرگذار باشد، چرا که داستان خوب  و خلاق کودک را متوجه دنیای اطراف خود می کند.ابزاری مطمئن برای آموزش چگونه زندگی کردن و نحوه غلبه بر مشکلات است و با توجه به اینکه کشش و جذبه داستان سبب انبساط خاطر کودک می شود و تاثیر عمیقی بر شکل دهی روند زندگی آن دارد. کودکان از جهان داخل قصه به جهان مطلوب و آرمانی خود می رسند و خود را برای زندگی در جامعه آماده می کنند. شیوه داستان‌پردازی با ذهن رده سنی ب مناسب است. داستان‌ کوتاه با بن‌مایه خیال‌های کودکانه و گاهی با سیر داستانی ساده است که برای این رده سنی به خوبی نوشته شده است.

این کتاب را انتشارات مهرک (سوره مهر کودک و نوجوان) در ۲۸صفحه مصور رنگی، شمارگان ۱۲۵۰ نسخه و به بهای ۸۵ هزار تومان برای گروه سنی بالای ۵ سال منتشر کرده است.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

دنیای موسیقی | آخرین خبرها از دنیای موسیقی