شما اینجا هستید

سایر » توصیه‌هایی برای استفاده از خندیدن برای درمان بدن
گروه : سایر

به گزارش دنیای موسیقی- افشین جم:بسیاری از مردم خندیدن را واکنشی غیرارادی به چیزهایی که برای شما خنده‌دار یا لذت‌بخش هستند، می‌دانند. اگرچه این نظر درست است، اما آنچه که اکثر مردم به آن توجه نمی‌کنند این است که می‌توان به صورت ارادی و آگاهانه خندید. مطالعات علمی بی‌شماری نشان داده است که یک لبخند واقعی معمولا به نظر اطرافیانمان جذاب است. مطالعات دیگری روشن کرده است که چطور لبخندزدن می‌تواند باعث بهبود حال شما و اطرافیانتان شود. دیگر مطالعات نشان داده که رابطه‌ای قوی بین سلامت جسمی، طول عمر و خندیدن وجود دارد.

مهم تر از همه این است که تحقیقات ثابت کرده خندیدن، چه واقعی و چه غیرواقعی، می‌تواند اثرات کوتاه‌مدت و بلندمدت مشابهی را روی سلامت و بهزیستی ما داشته باشد.

ما به طور طبیعی به سمت افرادی که لبخند می‌زنند جذب می‌شویم. عجیب نیست که حالات چهره‌‌ای منفی و جدی مثل اخم‌کردن، ترشرویی و نفرت برعکس عمل می‌کنند و به‌شدت مردم را از ما دور می‌کند؛ پس برای اینکه دیگران را به سمت خودتان جذب کنید، سعی کنید بیشتر بخندید. لبخندزدن نه‌تنها باعث می‌شود چهره ما خسته و عصبی به نظر نرسد، بلکه می‌تواند به کاهش استرس ما هم کمک کند.

شاید باور نکنید اما لبخندزدن حتی اگر واقعی نباشد می‌تواند استرس را کاهش دهد. زمانی که استرس دارید سعی کنید  بخندید تا خودتان و اطرافیانتان از فواید آن بهره‌مند شوید.

هر بار که ناراحت هستید سعی کنید بخندید؛ به احتمال زیاد حالتان بهتر خواهد شد. خندیدن مغز شما را گول می‌زند تا احساس بهتری داشته باشید.

تحقیقات نشان داده‌اند که یک خنده ساده می‌تواند باعث آزادشدن انتقال‌دهنده‌های عصبی مربوط به حال خوب از جمله دوپامین و سروتونین شود. به خنده به چشم یک داروی ضد افسردگی طبیعی نگاه کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد خندیدن مثل خمیازه‌کشیدن مسری است. کافی است شما لبخند بزنید تا افراد دیگری که در اطراف شما هستند هم شروع به خندیدن کنند.

لبخندزدن نه‌تنها می‌تواند حال شما را بهتر کند، بلکه می‌تواند حال دیگران را هم تغییر دهد و فضا را شادتر کند.

قسمتی از مغز که مسئولیت کنترل حالات چهره‌‌ای و خندیدن را برعهده دارد، به صورت ناهشیار و خودکار عمل می‌کند و خنده یک نفر باعث آغاز خندیدن دیگران می‌شود. به همین دلیل است که در فیلم‌های کمدی صدای خنده در پس زمینه می‌گذارند.

لبخندزدن همچنین می‌تواند سلامت شما را بهبود بخشد. خندیدن به سیستم ایمنی بدن انسان کمک می‌کند عملکرد بهتری داشته باشد. به نظر می‌رسد وقتی که می‌خندید به دلیل آرامش بیشتری که دارید سیستم ایمنی شما بهتر عمل می‌کند و این به دلیل آزادسازی انتقال دهنده‌های عصبی خاص در مغز ماست که البته روی عملکرد کل بدنمان اثر می‌گذارند.

وقتی می‌خندید فشار خون شما کاهش پیدا می‌کند. اگر دستگاه اندازه‌گیری فشار خون در خانه دارید، امتحان کنید. چند دقیقه بنشینید و کتاب بخوانید. سپس به مدت یک دقیقه لبخند بزنید. بعد در حال لبخند زدن کتاب دیگری بخوانید؛ ببینید آیا تغییری احساس می‌کنید؟

تحقیقات نشان داده است که خندیدن باعث ترشح اندورفین که مسکن‌های طبیعی هستند و سرتونین در مغز می‌شود. این دو  انتقال‌دهنده عصبی باعث می‌شوند نه‌تنها ما احساس بهتری داشته باشیم بلکه میزان درد را کاهش می‌دهد. به عبارت دیگر خندیدن مثل مسکن عمل می‌کند.

لبخند زدن علاوه بر اینکه شما را جذاب می‌کند باعث می‌شود جوان‌تر دیده شوید. عضلاتی که برای لبخند زدن به کار می‌گیریم پوست صورت را می‌کشند و فرد را جوان تر نشان می‌دهند؛ پس به جای لیفتینگ صورت، در طول روز  تا می‌توانید بخندید.

مطالعات نشان داده کسانی که همیشه لبخند می‌زنند، اعتماد به نفس بیشتری دارند، با احتمال بیشتری در شغل خود ارتقا پیدا می‌کنند و امکان موفقیت آنها بیشتر است. لبخندزدن در جلسات و قرارهای کاری را امتحان کنید. احتمالا متوجه می‌شوید که مردم واکنش بهتری به شما نشان می‌دهند. حتی زمانی که لبخند غیرواقعی و آگاهانه باشد، باز هم به مغز و دیگر نقاط بدن ما پیغام «زندگی خوب است» می‌فرستد. با خندیدن از افسردگی، اضطراب و نگرانی دور بمانید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

دنیای موسیقی | آخرین خبرها از دنیای موسیقی