شما اینجا هستید

سایر » لپ‌تاپ هیبریدی لنوو ThinkBook Plus Gen 5 معرفی شد؛ اندروید و ویندوز در یک دستگاه
گروه : سایر

به گزارش اشراف – علی رسولی : لپ‌تاپ‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به‌عنوان تبلت نیز استفاده شوند، اما به‌ندرت پیش می‌آید که این لپ‌تاپ‌های هیبریدی هم ویندوز و هم اندروید را اجرا کنند. حالا لپ‌تاپ ThinkBook Plus Gen 5 لنوو که به‌تازگی در نمایشگاه CES معرفی شده است، می‌تواند هم یک تبلت اندرویدی و هم یک لپ‌تاپ ویندوزی باشد.

دستگاه هیبریدی جدید لنوو بسته به نحوه استفاده شما، می‌تواند بین دو سیستم‌عامل جابه‌جا شود. اگر می‌خواهید از آن به‌عنوان تبلت استفاده کنید، می‌توانید صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی OLED 2.8K را از پایه آن جدا کنید تا به یک تبلت اندرویدی تبدیل شود. اگر دوباره آن را به کیبورد وصل کنید، دستگاه به سیستم‌عامل ویندوز بازمی‌گردد. لپ‌تاپ تینک‌بوک پلاس نسل ۵ هیبریدی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود و انتظار می‌رود که قیمت آن از ۲۰۰۰ دلار شروع شود.

مشخصات لپ‌تاپ هیبریدی ThinkBook Plus Gen 5

البته این اولین‌بار نیست که لنوو چنین دستگاه هیبریدی را می‌سازد؛ تبلتIdeaPad U1 در سال ۲۰۱۱ نیز به‌طور مشابه ویندوز و اندروید را در یک دستگاه ترکیب می‌کرد. لپ‌تاپ Ativ Q سامسونگ که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد نیز به شما این امکان را می‌داد که با فشاردادن یک گزینه، بین ویندوز و اندروید سوئیچ کنید. بااین‌حال، دیدن چنین دستگاهی در سال ۲۰۲۴ که بتواند هم اندروید و هم ویندوز را اجرا کند، نادر است.

مشابه تبلت قدیمی IdeaPad U1 لنوو، دستگاه جدید نیز به یک پردازنده کوالکام مجهز است؛ همچنین یک تراشه اینتل در پایه کیبوردی این دستگاه تعبیه شده؛ به این معنی که این دو بخش می‌توانند در صورت نیاز، به‌طور مستقل عمل کنند. یک پردازنده Intel Core Ultra 7 در پایه این دستگاه وجود دارد که لنوو آن را «ایستگاه هیبریدی» می‌نامد. در تبلت نیز یک تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ وجود دارد. قسمت تبلت از اندروید ۱۳ استفاده می‌کند و باتری آن ۳۸ واتی است؛ با اتصال کیبورد نیز می‌توان از ویندوز ۱۱ استفاده کرد که به باتری مجزای ۷۵ واتی مجهز است.

وزن تبلت حدود ۷۷۱ گرم و اندازه نمایشگر آن ۱۴ اینچی است. اگرچه این اندازه برای یک تبلت کمی بزرگ است، اما به‌دلیل هیبریدی‌بودن، چنین اندازه‌ای برای نمایشگر یک لپ‌تاپ نیز مناسب است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

دنیای موسیقی | آخرین خبرها از دنیای موسیقی