شما اینجا هستید

پیشخوان » فراخوان جذب گروه کُر سالمندان
گروه : پیشخوان

به گزارش دنیای موسیقی- معصومه افشاری،شاهرخ شیردوست خواننده، آهنگساز و مدیر گروه کُر سالمندان که با عنوان «جهان‌دیدگان» فعالیت می‌کند،ضمن اعلام خبر انتشار تازه‌ترین فراخوان این گروه موسیقایی در فرهنگسراهای امید، خانواده و خانه فرهنگ نور، بیان کرد: هدف از تشکیل این گروه تکریم و توانمندسازی سالمندان و افزایش امید به زندگی در میان آن‌هاست. به هر حال سالمندان کسانی بوده‌اند که سال‌ها در سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف فعالیت کرده‌اند و در حال حاضر به دوره بازنشستگی رسیده‌اند و ما با این‌گونه کلاس‌ها و دوره‌ها می‌خواهیم به این عزیزان تأکید کنیم که هیچ‌وقت برای یادگیری و مشارکت اجتماعی دیر نیست، برای یک بازنشسته همه چیز تمام نشده و تازه ابتدای شکوفایی است.

وی افزود: ما از این عزیزان دعوت کردیم تا به جای ساعت‌ها نشستن در پارک‌ها و خانه‌نشینی، در فضاهای هنری قرار بگیرند، با دیگران معاشرت کرده و از این فرآیند بهترین استفاده را داشته باشند. جالب است بدانید در این بین سالمندانی داشته‌ایم که حتی در این آمد‬ و‏‬ رفت‌ها با یکدیگر آشنا شده و ازدواج کرده‌اند و یا حتی بوده‌اند بیماران سرطانی که با شرکت در کلاس‌های موسیقی توانسته‌اند بر بیماری‌شان غلبه کنند. گروه سالمندان ویژه افراد بالای ۵۰ سال است که در زمینه اجرای آثار کر و جمع‌خوانی، اجرای برنامه‌های صحنه‌ای و تولید آثار موسیقی فعالیت می‌کند. در این گروه، آموزش‌های مختلفی شامل نت‌شناسی، فن بیان، تکنیک، آواز گروهی، سلفژ، صداسازی و نحوه صحیح نفس‌گیری و کاربرد آن در موسیقی ارائه می‌شود.

شیردوست با بیان اینکه با به‌کارگیری سالمندان، از لحاظ بهداشت و درمان، باری از روی دوش دولت نیز برداشته می‌شود، ادامه داد: با برگزاری کنسرت‌های مختلف حتی می‌توانیم در این زمینه درآمدزایی هم داشته باشند. همان‏طور که در کنسرتی در سال‌های قبل از کرونا به تعداد بسیار بالایی بلیت فروخته شد. همچنین در برنامه‌ای در دولت قبل در حضور رئیس جمهور وقت و وزرایش برنامه‌ای توسط این گروه از سالمندان اجرا شد که به‌شدت مورد استقبال قرار گرفت. این گروه حتی در شبکه نسیم برنامه «خندوانه» و نیز شبکه ۵، برنامه زنده «خانواده» نیز دعوت شده‌اند. حتی می‌توان چنین ادعا کرد که این مجموعه در حال حاضر تبدیل به «برند» شده‌اند و ظرفیت لازم را برای اجراهای کلان دارند به شرطی که به آنها فضای بهتری برای دیده‏شدن بدهیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

دنیای موسیقی | آخرین خبرها از دنیای موسیقی